Username Post: Cricut x Vagabond        (Topic#1561945)
ma_cenzi
Tenant
ma_cenzi

I live in Brazil and am just new at Scrapbooking world.

I’m going to the USA this year and would really like a cutting machine. But I don’t know wich one to buy: Cricut or Vagabond. Here in Brazil everything is too expensive so I intend to buy the basics for scrapbooking in the US. I watched a few tutorials with good and bad opinions of each one of the cutting machines.

I thought the Vagabond is interesting because it does emboss and cuts fabric. In the other way, the Cricut seems nice because you can cut whatever you want and the cartridges are quite practical and small and have so many options...

In Brazil, people only heard about Cricut.

Please help me, because the more I search, the more I become in doubt of wich one I should buy. What do you think?

Is it possible to save paper with Vagabond just like you can do with Cricut? Can I buy a die-pad with three flowers and try to make each flower using a different paper with the Vagabond? Would I have to cut three times three flowers in three different paper?

aquabunny
Idol
aquabunny
In response to ma_cenzi

• ma_cenzi Said:
Is it possible to save paper with Vagabond just like you can do with Cricut? Can I buy a die-pad with three flowers and try to make each flower using a different paper with the Vagabond? Would I have to cut three times three flowers in three different paper?

Nope, you can trim the paper you're using to have a small piece over each of the flowers on the die and do it all in one cut. I save even the tiniest of scraps for use in my manual die-cutter.

HisGEM
HisGEM 
Diva
HisGEM
In response to ma_cenzi

I don't have a Vagabond so I won't comment on it too much.

If you get a Cricut, you can change the size of the cuts you want. You can cut fabric by using a product like heat n bond or stiffy. You can also emboss with the Cricut. Amy Chomas has an embossing kit made specifically for the cricut or you can use your existing blade to emboss. Check out youtube for videos on this. Also, if you get design studio, gypsy or use the craftroom, you can manipulate the images to fit your needs.

The Vagabond is limited to the die sizes; there is no way to adjust them to make them smaller or larger.

If you are comfortable with the computer, there are more options out there. The Silhouette costs around the same price as a Cricut expression but you can design, buy or get free svg files to cut. You can also use different images on the internet to cut. It can save you a lot of money...

The eCraft and Eclips systems are cartridge based systems, however you have the option to buy a third party software (Make The Cut for both systems or Sure Cuts A Lot for the Eclips) and cut anything you want.

There are so many other options out there...

Cris Mulezini
Pro
Cris Mulezini
In response to HisGEM

Olá! Também sou brasileira, aqui do sul (Floripa!). Tudo bem?

De fato, a vantagem da Vagabond é a possibilidade de relevo (dry emboss), enquanto que, com a Cricut, você pode cortar (e alguns modelos até desenham) no tamanho que desejar. Contudo, os cartuchos da Cricut são muito caros aqui no Brasil. É uma escolha não muito fácil... dá vontade de ter as duas, né?

Enfim, uma outra coisa que vale a pena dizer, apenas para você saber: a Vagabond é eletrônica, mas todos os die-cut e embossing templates que podem ser usados com ela servem também para a Sizzix Big Shot (Sizzix é a fabricante da Vagabond), que faz as mesmas coisas, só que é manual - e, por isso, bem mais em conta. Além disso, não há problemas com a garantia (você pode perder a garantia de eletrônicos comprados nos EUA e utilizados aqui por causa das diferentes especificações elétricas), e é bem mais prático usar a manual do que ficar ligando a eletrônica, e se você quiser levar a um crop também fica mais fácil. Mas a Vagabond é um charme total...

Enfim, como tudo no scrap, é difícil escolher rsrsrs. Também estarei nos EUA, agora em agosto, e estou me descabelando, tentando fazer uma lista de "prioridades" nas compras...

Boa sorte na escolha!

CommaHolly
Angel
CommaHolly
In response to Cris Mulezini

ummmmmmmmmmmmmmmmmmm what she said

ma_cenzi
Tenant
ma_cenzi
In response to Cris Mulezini

Nossa que legal ... alguém que fala a minha lingua, rsrs.

Obrigada pelas dicas. Estou começando a fazer Scrap e confesso que adoro. Tenho poucas ferramentas ainda pois aqui é tudo MUITO caro.

Como vou para os EUA pretendo comprar tudo que preciso lá. Estou escolhendo algumas coisas que acho essencial e vi muitos tutoriais sobre a Cricut e a Vagabond. Acho que decidi pela Cricut.

Boas comprinhas nos EUA.

beijos

ma_cenzi
Tenant
ma_cenzi
In response to HisGEM

Thank you for the tips.
I decided that I will buy the Cricut.
I browsed the website of Amy Choma and loved everything I saw there.

debby_westbrook
Queen
debby_westbrook
In response to ma_cenzi

I think you will be very happy with your decision! I love my Cricut Expression!!!

Permissions Topic Options
1428 Views
Recent Topics